RSS

Ciabatta

Acest tip de paine italieneasca a devenit brusc un sortiment foarte popular printre apropiatii mei. Cum coc paine destul de des, mi-a fost sugerat in mod subtil ca ar trebui sa-o incerc si pe asta. Aveam in minte acea coca foarte uda, dificil de lucrat cu ea, o paine plata si cu gauri mari in interior. Ce a ajuns sa iasa n-a prea fost deloc cum imi imaginam eu. Coca n-a fost deloc dificila, painea n-a fost plata si gaurile din interior au fost dezamagitoare. Pot sa banui de ce: cu cat este hidratarea mai mare cu atat gaurile din miez vor fi mai mari iar aceasta paine n-a avut suficienta apa pentru asta. Voi mai reveni asupra ciabattei cu siguranta, dar nu cu aceasta reteta.
Oricum, painea rezultata, chiar daca nu are nimic in comun cu ciabatta pe care o stiam eu, n-a fost rea deloc. A fost doar alt tip de paine! Gustoasa, cu o aroma subtila ... intr-un final n-a fost chiar un esec.

Ingrediente:

Directions:
  1. Amestec toate ingredientele cu un mixer, 4 minute pe viteza mica si 10 minute pe o viteza medie.
  2. Prima dospire dureaza 2 ore la temperatura camerei.
  3. Formez cele 2 paini.
  4. Preincalzesc cuptorul la 24ºC cu piatra de copt in interior.
  5. Las coca acoperita cu un prosop de in pentru dospirea finala pentru 1h
  6. Coc la 240ºC pentru 45 minute cu abur in primele 15 minute.
  7. Las la racit pe un gratar.

Reteta a fost inspirata din Le Larousse du pain - Eric Kayser, pagina 155.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu