RSS

Pain au levain cu multicereale si semnite

 Aceasta paine nu este altceva decat faimoasa Pain au levain a lui Hamelman pe care am refacut-o pentru simplul motiv ca am gasit uitata intr-un dulap o punga cu faina de multicereale pe care sotul meu a cumparat-o candva din greseala.

Asadar, imi doream sa scap de punga respectiva ca sa mai fac loc altor chestii in dulap. Ce-a iesit insa m-a lasat fara cuvinte, o paine impresionanta. Imi doream o paine mare si am ales sa nu impart coca in doua ci s-o coc dintr-o singura bucata.

Aceasta a fost si prima data cand am copt o paine direct pe piatra de copt multumita super peel-ului (o paleta de pizza mai speciala) pe care sotul meu drag mi-a mesterit-o. Am copt pana acum doar cu hartie de copt pe piatra si era momentul sa mai avansez putin cu tehnica coptului nu? Multumesc draga Florin, e o paleta ideala pentru "ascuns" painea in cuptor!



Asadar iata reteta:

Ingrediente:

Preferment: (total 279g)
  • 145g faina multicereale cu semnite (făină de grâu, făină de orz, făină de ovăz, făină de porumb, faina de grau Durm, semințe de in, seminte de susan, semințe de mei) 
  • 10g faina de secara 
  • 93g apa 
  • 31g maia lichida (100% hidratare)
Formula finala: (total 1668g, pentru 2 paini)
  • 805g faina pentru paine 
  • 40g faina de secara 
  • 557g apa 
  • 18g sare 
  • prefermentul de mai sus (doar 248g) 

Mod de preparare:
  • Fac prefermentul 12 ore inainte si il tin la 21ºC. 
  • Amestec ingredientele cu exceptia sarii si maielei pentru 1-2 minute cu ajutorul unui mixer. 
  • Las coca pentru autolyse pentru 60 min. 
  • Adaug sarea si maiaua si mixez pentru 10 minute. temperatura potrivita pentru coca este 24ºC. 
  • Las la dospit 3h cu 2 intinderi si impaturiri dupa 45". 
  • Dau forma painii si o asez in banetonul tapetat bine cu faina. 
  • Las la crescut inca 2h30" la 24ºC. 
  • Coc pentru 45" la 240ºC cu abur in primele 15". 

Asa cum se poate observa, doar putine lucruri au fost modificate fata de reteta initiala, cea mai importanta modificare fiind tipul de faina. Painea aceasta are o coaja care rontaie in gura si un miez moale si atat de .... deliciossssss.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu