RSS

Maia de secara

Intr-o calda zi de vara m-am hotarat sa-mi diversific maiaua si s-o mai bronzez putin pe Maya mea. In caz ca nu stiati, asa o cheama pe maiaua mea. Zis si facut, m-am pus s-o hranesc cu faina de secara in loc de faina alba pentru paine. Se pare ca i-a placut aceasta schimbare intrucat uitati-va si voi ce s-a umflat in "pene".


Iata ce am facut:
  1. Am luat 15g de maia alba si am pus-o intr-un borcan curat impreuna cu 15g de apa la temperatura camerei si 15g de faina de secara. Amestec bine ingredientele si las borcanul cu capacul usor intredeschis.
  2. Am reptat operatiunea la interval de 12 ore pentru inca 2 ori. Cine doreste poate sa mai continue procesul, eu insa n-am mai avut rabdare si am folosit-o pentru painea de secara 40% cu maia si seminte de floarea soarelui

Apoi i-am mai dat inca o hranire si am pus-o frumos la rece la frigider. De aici incolo procesul este acelasi cu cel pentru maiaua alba.
Cum o hranesc mai departe?
Daca fac paine din ea e simplu. Cu 24 de ore inainte sa ma apuc de paine o scot de la frigider, o hranesc de 2 ori la interval de 12 ore cu faina de secara si cand ar fi randul celei de-a 3-a hraniri o parte o folosesc pentru paine, 15 grame hranesc cu apa si faina de secara in aceleasi cantitati iar restul merge la borcanul cu surplus de maia.
Daca totusi nu doriti sa tineti 2 borcane cu maia in frigider, una alba si una de secara atunci renuntati la ce de secara si o veti face de fiecare data cand aveti nevoie de ea. Dupa cum vedeti procesul nu e deloc complicat.
Eu prefer sa tin 2 variante de maia in frigider pentru ca sa am in caz de orice eventualitate una de rezerva.
Daca insa nu o folositi foarte des, scoateti-o macar o data pe saptamana si hraniti-o, apoi puneti-o din nou la frigider.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu