RSS

Coca pizza

 
Aceasta este o reteta pe care o folosesc de ani de zile. Este atat de simpla si de flexibila ca desi am zeci de retete de coca de pizza, nu ajung decat pe asta sa o fac.
Cantitatile de mai jos sunt suficiente pentru 2 pizza mari. Jumatate o coc in aceeasi zi iar jumatate o pastrez in frigider intr-un castron inchis ermetic pana la 5 zile.


Ingrediente:
  • 250ml apa
  • 450g faina
  • 2 lingurita de drojdie uscata (sau 42g drojdie proaspata)
  • un varf de sare
  • 2 linguri ulei de masline

Mod de preparare:
  1. Pun toate ingredientele in bolul mixerului si ameste pana ce sunt bine incorporate.
  2. Iau jumatate din coca si o pastrez la frigider intr-un bol cu capac bine inchis. Bolul trebuie sa fie mai mare pentru ca isi va dubla cel putin volumul.
  3. Las cealalta jumatate de coca in vasul mixerului acoperit cu un capac pentru 1h30" la temperatura camerei sau de preferat langa o sursa de caldura (precum un calorifer, tv, spatele frigiderului etc.). Coca va creste chiar foarte mult.
  4. Ung tava de pizza cu putin ulei de masline si intind coca in ea.
De aici incolo nu mai ramane decat sa aleg ingredientele pentru pizza sa le pun peste si sa o pun la cuptor.

Daca doriti doar o pizza atunci injumatatiti cantitatile din reteta.

Ce-mi place si mai mult la aceasta reteta este ca pot sa-i adaug surplus de maia ce-mi ramane de la hraniri. Odata, de exemplu, am adaugat chiar si 300g maia in compozitie si ceva extra faina (descriu mai jos exact cat). Idea e ca daca pastrez maiaua la 100% hidratare, in 300g de maia se vor regasi 150g apa si 150ml de apa. Raportul apa - faina din reteta de coca de pizza este cam 1 :2 (1 parte apa la 2 parti faina), aceasta insemnand ca pentru 150g de apa (din maia) am nevoie de 300g faina. Dar 150g de faina sunt deja continute in maia asa ca trebuie sa mai adaug inca 150g faina in plus.
Cand imi hranesc maiaua pastrez surplus de maia intr-un borcan iar dupa cateva zile de colectare, in borcan apare la suprafata un lichid. asadar, ce fac eu este sa arunc acel lichid acru si sa pun in coca de pizza doar partea mai consistenta din borcan. Aceasta inseamna ca am nevoie de mai putin de 150g de faina in plus pentru coca de pizza. Astfel evit sa arunc toata faina pe care o folosesc la hranirea maielei. Cu timpul am invatat cam care e consistenta potrivita pentru coca de pizza asa ca nu mai am nevoie sa cantaresc sau sa calculez cata faina sa pun in plus pe langa maia ci fac asta din ochi. Reteta este destul de permisiva sa te lase sa te joci cu ea.

Cand ajung sa folosesc si cea de-a doua cantitate de coca ce a stat la rece, e necesar doar s-o scot din frigider si s-o intind in tava de pizza. Nu mai e nevoie nici s-o las sa se incalzeasca la temperatura camerei si nici sa creasca pentru ca procesul deja s-a produl la frigider.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu