RSS

Mici

Cum da caldura afara, orice roman iese la un mic. Fie ca si-l face singur la gratar in curte sau la marginea unei paduri fie ca-l cumpara de la gheretele din parc. Oricum si oriunde micul e nelipsit si e recunoscut ca fiind o mancare traditionala romaneasca. Si ce e drept e si foarte delicios. Langa micul clasic insa e musai nevoie si de niste mustar. Nu merge fara!
Cand m-am mutat din Romania mi-au lipsit acesti mici ce-i intalneai peste tot. I-am regasit apoi la magazinele romanesti din Bruxelles, unii foarte buni, altii prea condimentati, altii mai putin gustosi, dupa cum iti era norocul. Cand insa m-am mutat si mai departe de Bruxelles am renuntat sa-i mai cumpar. In consecinta, mi-a ramas doar optiunea sa-i fac singura din ingredientele clasice belgiene. Cat de greu putea sa fie? Am incercat diverse variante pana am ajuns la formula pe care eu o consider perfecta si v-o destainui mai jos.

Ingrediente:
  • 2kg carne tocata porc amestecata cu vitel
  • 50g bicarbonat de sodiu
  • 15g cimbru proaspat (sau uscat)
  • 1 capatana de usturoi pisat
  • 15g de condimente pentru gratar (sau Vegeta/Knorr etc sau cel mai simplu sare)

Mod de preparare:
  1. Amestec bine toate ingredientele intr-un vas mare. Eu folosesc chiar mixerul de bucatarie intrucat e necesara un pic de forta pentru a amesteca totul.
  2. Formez in mana mititeii cam de 7cm lungime. Ca sa prinda bine aroma si condimentele, de obicei ii formez si ii punem pe gratar a doua zi.
  3. Incind focul (carbuni sau lemne) la gratar si astept pana se face jar.
  4. Pun micii pe gratar si ii rotesc cand sunt facuti pe o parte
Se servesc cu mustar.

Reteta inspirata din Retete traditionale romanesti - Livia Sandru, pagina 5

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu