RSS

Paine semi-completa hibrida

De cateva zile m-am apucat sa-mi cresc propria maia, vom vedea peste cateva zile daca am success sau nu. Dar pana atunci, din 2 hraniri dimineata si seara imi ramane o gramada de maia ce nu e inca matura si cum nu ma lasa inima sa o arunc am hotarat sa o folosesc. Am cautat o reteta si am adaptat-o astfel incat sa nu arunc bunatate se maia.


Ingrediente (pentru 2 paini - eu am facut o paine si chifle pe langa):

Mod de preparare:
  1. Amestec maiaua cu apa, faina alba si cea completa cu ajutorul unui robot de bucatarie pentru 2 minute pana ce ingredientele sunt bine incorporate.
  2. Las coca astfel obtinuta sa se linisteasca pentru 1 ora.
  3. Adaug ingredientele ramase: drojdia, sarea, zaharul si uleiul si amesctec iarasi cu mixerul pentru 8 minute. Fara mixer, evident se poate framanta si de mana.
  4. Pun vasul cu coca la crescut in locul cel mai calduros din casa. Acopar cu un prosop.
  5. Dupa o 1h30, scot coca din vas si ii aplic vreo 3 stretch and fold-uri (intinderi si impaturiri).
  6. Divizez coca in 2 (in cazul meu, una a fost pentru chifle si alta pentru paine) si o asez in bannetons (sau in orice oala cu forma rotunda/ovala in lipsa existentei banneton-urilor).
  7. Acopar cu un prosop si las la crescut cam 1h.
  8. In paralel cu punctul anterior incalzesc cuptorul la 240ºC pentru cel putin 30 minute, cu piatra de cuptor in el. Sub piatra pun un vas de tabla.
  9. Cand coca a crescut suficient o rastorn pe o paleta in prealabil tapetata cu faina, o crestez si o pun pe piatra din cuptor bine incinsa. Imediat dupa torn 200ml de apa clocotita in vasul de tabla de sub piatra.
  10. Las la copt cam 30 min in cazul painii si 20 minute in cazul chiflelor.
Nu m-am folosit de maia pentru a creste painea dar m-a ajutat la aroma painii. In plus painea s-a pastrat foarte proaspata timp de o saptamana.

Reteta a fost adaptata din cartea   Pain maison : Spécial machine à pain - Cathy Ytak, pagina 12.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu