RSS

Merdenele


Pe vremea cand eram in facultate si alergam intre cursuri, micul dejun si pranzul erau un lux. Asadar ma opream la patiseria din colt si cumparam 2 merdenele. Cele din comert erau pline de ulei si cu branza putina ca o cautai cu lupa dar erau foarte gustoase. Au trecut ceva ani de atunci si intre timp am schimbat si locatia. Aici in Belgia merdeneaua nu exista. Au ei alte specialitati, in general croisante, dar nu-s merdenele cu branza sarata. Nimic nu se compara cu merdenelele romanesti.
Acum cateva zile un coleg mi-a amintit de ele si mi-a plouat in gura. Ba mai mult imi povestea ca le face acasa. Eu nu, ca nu ies ca alea.... el ca da... ia sa incerci. Si uite asa m-a convins si m-am pus pe treaba. Si da, intr-adevar nu ies ca alea din comert! Ies de zeci de ori mai bune. Pufoase de ti se topesc in gura, fara sa balteasca in ulei si cu branza cat sa simti ca mananci.


Ingrediente:

Mod de preparare:
  1. Branza o maruntesc cu furculita.
  2. Bat ouale si fe amestec cu branza.
  3. Impart aluatul in 8 parti egale. Se pot face si mai mici, caz in care putem imparti in mai multe.
  4. Fiecare bucata o intind bine cu facaletul in forma de patrat cu latura de 25cm. Ca sa nu se lipeasca pot pune cateva picaturi de ulei pe facalet si pe blatul de lucru.
  5. Pun 2-3 linguri de branza in centrul patratului de aluat si aplatizez branza astfel incat sa formeze un alt patratel cu o latura sa zicem de 10cm orientat la 45º fata de patratul mare de aluat.
  6. Aduc colturile patratului in centru peste branza si le suprapun putin.
  7. Intorc merdeneaua cu impletitura in jos si o asez intr-o tava peste care in prealabil am pus foaie de silicon sau de copt. Intra cam 6 intr-o tava.
  8. Repet procedeul si pentru restul de aluat si branza.
  9. Le dau la cuptor pentru 45 min la 180ºC sau pana se rumenesc frumos la suprafata.
 Sunt cele mai gustoase cand sunt calde, dar si reci pot fi servite de exemplu ca pachetel in geanta. Mmmm, ce delicatese ! Incercati si voi sa vedem daca ma contrazice cineva ...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu