RSS

Aluat foietaj

Acest aluat l-am incercat prima oara petru a face croissante si pentru ceva vreme doar croisante faceam. Cum necesita un pic de timp si un minim efort a ramas pentru mine doar o reteta de weekend. Dar iata ca am scos reteta de la naftalina si am folosit-o pentru niste delicoase merdenele.



Ingrediente:
  • 500g faina
  • 300g apa
  • 1/2 lingurita de sare
  • 250g unt (un pachet) la temperatura camerei

Mod de preparare:
  1. Amestec faina cu apa si cu sare in robotul de bucatarie.
  2. Formez o bula, pudrez cu faina, o impachetez in folie si o dau la frigider pentru 2 ore.
  3. Crustez cu cutitul bula in 4 si formez 4 petale pe care le intind cu facaletul astfel incat coca sa capete un aspect dreptunghiular.
  4. Untul il bat cu facaletul si-l aplatizez pana ajunge de grosimea unui deget si de o forma cat mai dreptunghiulara.
  5. Pun untul in centrul aluatului intins sucind cu 45º fata de muchiile aluatului. Acest lucru ajuta la impachetarea untului in coca aducand colturile aluatului in centru.
  6. Intind usor coca pe lung si o impachetez in 3.
  7. Intorc coca la 90º si o intind iarasi pe lung. De data aceasta practic o intind pe cealalta latura decat la pasul anterior. Impachetez iarasi in 3.
  8. Impachetez in folie si o dau la frigider minim 1 ora. Eu de obicei o las peste noapte.
  9. Repet procesul de impaturire inca de 2 ori.
  10. Dau la frigider pentru inca 30 minute inainte sa o lucrez si sa o folosesc.

Pentru ca procedeul e mai complicat de explicat decat de facut, cel mai usor este de urmarit acest video, de unde m-am si inspirat si eu.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    0 comments:

    Trimiteți un comentariu