RSS

Paine cu iaurt

O paine care seamana mai degraba cu un cozonac, pentru ca este foarte gustoasa.


Ingrediente:
  • 160ml lapte
  • 700g de faina
  • 130g iaurt
  • 2 oua
  • 42g de drojdie proaspata
  • 1/2 lingurita sare
  • 40g unt
  • 1 lingura de zahar
  • 1 lingura de zahar vanilat
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • (optional) 1 galbenus de ou

Mod de preparare:
  1. Pun toate ingredientele in masina de paine si programez pentru amestecat si crescut (1h30).
  2. Scot coca si o impart in 2.
  3. O modelez cum doresc (eu am mai taiat-o inca o data in 2, am rulat-o si am rasucit cele 2 bucati intre ele) si o asez in forme de paine.
  4. Ung painile cu galbenus de ou.
  5. Le mai pun inca o data la crescut la cuptor la 50ºC pentru inca 30 minute, introducand in cuptor si un castron termorezistent plin cu apa pentru a pastra umiditatea.
  6. Cresc temperatura la 200ºC pentru inca 30 minute. (eu am dat-o din greseala la 250ºC si dupa cum se vede s-au rumenit cam tare pe deasupra)
  7. Le scod din cuptor si din forme si le las sa se raceasca.

Reteta adaptata din "Spécial machine à pain" -  Cathy Ytak, pagina 71

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu