RSS

Paine cu lapte

Imi era pofta de o paine alba, pufoasa si gustoasa, asadar mi-am spus ca trebuie sa caut o reteta cu lapte. Mi-am scotocit cartile de bucate si am gasit-o pe urmatoarea.


Ingrediente:
  • 420ml lapte
  • 2 linguri de zahar
  • 1 lingurita de sare
  •  20g de unt
  • 700g faina pentru paine
  • 4 lingurite de drojdie
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • (pentru decor) 1 ou
  • (pentru decor) cateva seminte de floarea soarelui
Mod de preparare:
  1. Pun ingredientele in masina de paine in ordinea de mai sus.
  2. Programez masina de paine pe programul de coca. Pentru masina mea, sunt necesare 90 min.
  3. Scot coca, o impart in 4 (cate 2 pentru fiecare paine).
  4. Formez 4 burlanase si le rasucesc 2 cate 2.
  5. Pun painile in 2 forme antiadezive, ca de chec.
  6. Bat oul si ung painea cu ou apoi presar semintele de floarea soarelui.
  7. Le pun la cuptor la crescut 45 min la 50ºC.
  8. Le tin in continuare la cuptor la copt 30 min la 180ºC.
 Cred ca nu mai are sens sa spun daca a iesit buna sau nu. Mica mea strumfita mi-a furat o felie de pe masa de unde o fotografiam si uite ce s-a intamplat mai departe:
Inutil sa mai spun ca n-a mai fost chip sa i-o iau inapoi, si uite asa, am sarit si peste masa de pranz :D


*Reteta inspirata din Marboutchef pain maison spécial machine à pain, page. 22.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu